MONEY!!!

Tuesday, March 17, 2015

Bermonopod

Aiyooo ini budak akal macam orang besar...Dah pandai nak guna monopod...Tau ajer cara nak gunanya...Siap mendongak bagai...Alahai anak....setiap hari dengan akal baru...Seronok melihat proses tumbesaran anak2 dengan pelbagai karenah dan ragam...Tengok aje ler gelagat Leiya bila nak tangkap gambar selfie guna monopod...



Pantai Remis menggamit kenangan


Biarkan gambar berbicara...Bonding time anak bongsu dan ayah...Dibelai dan ditatang...Ditimang2 manja...Semoga anak mama sentiasa menjadi anak yang berjaya dunia akhirat...











Monday, March 16, 2015

EL

EL atau istilah penuhnya EMERGENCY LEAVE dalam bahasa omputihnya tapi dalam bahasa melayunya cuti kecemasan...Aduhai kadang2 cuti ni sering disalahgunakan terutamanya pada hari Isnin atau hari Jumaat atau pun cuti2 yg bersambung...Kenapa ye???
Aku pun pernah juga EL tapi dalam keadaan tertentu...Selalunya bila ank2 tak sihat almaklum la taknak susahkan pengasuh tp bergantung pd keadaan juga...Taknak le alasan ank digunakan nanti marah org...
Entahle ada juga sesetengah org yg gunakan EL ni sbb malas nak mohon cuti...Tapi kalau dah kerap sgt EL ajer apa guna ada sistem untuk buat permohonan cuti...Macam2 le karenah manusia ni...