MONEY!!!

Monday, March 16, 2015

EL

EL atau istilah penuhnya EMERGENCY LEAVE dalam bahasa omputihnya tapi dalam bahasa melayunya cuti kecemasan...Aduhai kadang2 cuti ni sering disalahgunakan terutamanya pada hari Isnin atau hari Jumaat atau pun cuti2 yg bersambung...Kenapa ye???
Aku pun pernah juga EL tapi dalam keadaan tertentu...Selalunya bila ank2 tak sihat almaklum la taknak susahkan pengasuh tp bergantung pd keadaan juga...Taknak le alasan ank digunakan nanti marah org...
Entahle ada juga sesetengah org yg gunakan EL ni sbb malas nak mohon cuti...Tapi kalau dah kerap sgt EL ajer apa guna ada sistem untuk buat permohonan cuti...Macam2 le karenah manusia ni...