MONEY!!!

Monday, October 28, 2013

GULA OH GULA

Hari ni ke kedai runcit...Perkara pertama yang aku tanya ialah HARGA GULA BERAPA??? Jawapan jujur dari owner kedai RM3.00 sekilo..Wow!!! Sudah naik dari harga RM2.60...Lepas ni memang confirm kek, kuih-muih, segala brg makan akan naik harga...Kalau air yang "O" mungkin le naik harga sbb bubuh gula tp kalau yg guna susu pun naik harga memang melampau...So, lepas ni kita order air suam saje ye kalau makan kat luar...Alasan nak kurangkan diabetes mungkin tak berapa nak kena sebab salah satu punca diabetes pun adalah nasi...So, uols dah bersedia dengan kenaikan harga GULA sekrg ni???

MR GOOGLE

3 comments:

aizamia3 said...

Bersedia atau tak, tetap kena hadap.. :(

nampaknya kena buat kiraan semula budget bulanan cenggini kalau harga makanan naik gara2 kenaikan harga gula dipasaran.

Nurzakiah Hanum said...

jom minum air tanpa gula

syawalsimpsons said...

sekarang ni semua nak naik harga kan..mmmm...rasa macam nak hidup zaman mak pak kiter dolu je