MONEY!!!

Friday, July 12, 2013

Solat Terawih

Syukur sangat sebab dah 3 malam berturut2 dapat solat sunat terawih bersama anak2...Harapnya tahun ni puasa penuh dan dapat buat terawih sepenuhnye sbb hampir 3 tahun tak dapat buat terawih sebab Adik masih kecil...So, bila adik dah umur nak masuk 4 tahun ni, aku bawe dia ke surau sama untuk merasai suasana solat terawih beramai-ramai...Kakak pun untuk pertama kalinya belajar solat sunat terawaih....Walaupun penat katanya dapat buat 8 rakaat pun dah ok untuk kakak yang baru umur 7 tahun...Adik pula walaupun suka kacau kakak tapi kena ugut sikit dengan mama terus diam terkedu...Yang kelakarnya, suara dia aje yang dengar setiap kali selesai 2 rakaat...Sibuk temuramah orang lain...Macam kawan2 je dibuat je...Tapi bawa dia memang menarik perhatian  sebab dia sorang je budak kecik so, semua la duk usik2 dia...Apa pun happy sebab dapat buat terawih bersama anak2...Dari awal sekrg ni kenalah didik anak2 supaya diorg biasa dengan suasana solat beramai-ramai dan didedahkan dengan perkara yang baik2...Yang penting kena belajar campur orang ramai...Barulah orang lain suka...