MONEY!!!

Tuesday, July 16, 2013

Juadah Buka Pose

Bercerita alkisah juadah buka pose, aku rasa semua orang ada menu wajib setiap kali buka pose..Betul tak??? Selalunya juadah wajib yang mesti ada Tepung Pelita, Murtabak, Roti John, Popia antara menu yang femes di bulan Ramadhan...Air laks mesti soya..takpun mangga atau tembikai susu..Ceh sukahati aku je nak teka..he..he..he..
Anyway, cam aku laks, murtabak ni memang dah jadi feveret terutama pada anak2..Kalau tak bulan pose pun bila pegi pasar malam, murtabak adalah menu wajib..Cuma bulan pose ni dengan keadaan diri yang masih tidak berapa normal ni, selera aku bagaikan disekat...Tak tau nak makan apa..Makan pun ala kadar..setakat cukup syarat..Yang bestnya takde lak aku mengidam apa2 lagi..
Bila tengok orang lain makan cukup berselera, tekak tu memang bagai disentap untuk makan..sekali ku telan makanan..semuanya hampeh belaka...Apakan daya...berat badan pun dah turun...Hopefully, menjelang hari raya yang bakal tiba ni, selera aku akan kembali kepada asal..Kalau tak apakah maknanya Raya kalau tak dapat makan...he..he..he..

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

huhuhu

aizamia3 said...

kuatkan semangat.. insyaAllah.. ;)