MONEY!!!

Monday, February 4, 2013

Hampir Sebulan

Alhamdulillah...hampir sebulan kakak telah menjejakkan kakinya ke alam persekolahan...Setakat ini semuanya berjalan lancar tapi kekadang tu bila masa buat perangai pun ada gaks terutamanya bila bangun pagi..ada saja yang tak kena..tudung la, baju la, kasut la dan macam2 karenah lagi...sebagai ibu, BERSABAR saja la dengan karenah anak ni walaupun kekadang tu hilang sabar juga dibuatnya Tiap2 pagi aku yang akan hantar kakak ke sekolah naik kereta..Waktu keluar jam 7.00 pagi dan mengambil masa 15 minit walaupun perjalanan tak jauh mana pun tapi disebabkan "jammed" melampau tu yang sampai 15 minit...Balik sekolah kakak akan naik van untuk pulang ke rumah nenek...Kakak memang seronok sebab dapat naik van.. Tiap2 hari kena tanye kakak kerja sekolah yang cikgu bagi..Oh lupa nak bagitau, kakak diletakkan di dalam kelas 1 Berlian dan nama cikgu kakak Cikgu Hawa..Muka Cikgu Hawa sangat manis, ada tahi lalat di pipi dan sentiasa tersenyum..Suka juga aku tengok Cikgu Hawa ni..he..he..he..Kkedang tu mengeluh juga kakak bila banyak kerja sekolah tapi apa nak buatkan..dah namanya sekolah Sebelah petang kakak akan ke kelas mengaji IDEAL yang terletak di Taman Bullion Mewah..Kakak tak pergi sekolah agama biasa tu tp kat di IDEAL penekanan pada bacaan Al-Quran (QIRAATI) selain asas2 pengetahuan agama yang lain juga. Ustaz yang mengajar adalah dari Yaman dan kebanyakan dari UIA...Insya-Allah, moga kakak jadi anak yang cemerlang dunia akhirat...

No comments: