MONEY!!!

Tuesday, February 5, 2013

Apakan daya...

Bunyi tajuk cam sedih tapi takde le sedih sangat...Cuma kekadang perasaan tu tak dapat nak diluahkan...Cuma dengan kata2 di blog sahaja...Entahle semakin hari jiwa semakin memberontak tapi apakan daya...Alam kerjaya bagaikan sesuatu yang menyakitkan rasanya...Ya Allah perkuatkan diri aku...Dah tak tertanggung rasanya dengan bebanan mental dan psikologi rasanya...Kenapalah adanya manusia sebegini...Yang busuk hati dan penuh dengan hasad dengki...Buat ini salah, buat itu salah..serba serbi salah dibuatnya...Hei tak sedarkah engkau, kau ni manusia biasa..Kau pun sama seperti aku..tak lari dari kesilapan..Mana ada manusia yang sempurna..Adakah kau anggap diri kau umpama Tuhan??? Ya Allah, tunjukkanlah manusia ini ke jalan yang benar...Jangan hanya suka menunding jari..mencari dan mengira satu persatu kesilapan orang lain..Seolah-olah kau sahaja yang betul...Cerminlah diri tu...Sedarkanlah diri kau tu..Bangkit dan bangunlah dari cerita-cerita yang mengkhayal dan melekakan ini... Kan bagus kalau manusia sebegini tiada di muka bumi ini...Perlu ke rasa menyesal dengan apa yang terjadi...Walau apa yg terjadi bangkitlah wahai diri..Jangan pedulikan mereka2 yang sebegini...Tabahkanlah diri...Namun begitu berapa lama harus aku nanti??? Oh masa itu...segeralah sampai, segeralah tiba..Tak sabar menanti...Moga ada hikmah disebalik yang terjadi...

2 comments:

Anum said...

sabar k :)

working mom... said...

be strong sis...in sha Allah...akan Allah lorongkan cahaya buat mu... sabar dan terus berdoa... Allah sentiasa disisi orang2 yg teraniaya...