MONEY!!!

Friday, March 9, 2012

Confirm Kerajaan Naik Gaji, Barang Pun Mesti Naik

Inilah lumrah kat Malaysia, kalau PM umumkan kenaikan gaji, barang pun mesti nak naik harga...Padahal gaji orang Gomen ni bukanlah banyak mana pun tapi sibuk pulak orang2 meniaga barang ni nak naikkan harga barang...Apa kaitan???
Barulah nak merasa nikmat kenaikan gaji, dah harga barang naik habis duit beli barang juga...Mujurlah aku dapat jimat kat susu...Paham2 aje ler susu formula kat Malaysia ni berlumba-lumba naikkan harga...MAHAL SESANGAT!!! Ceh sempat juga aku nak promote kat korang supaya amalkan penyusuan eksklusif...JIMAT BEB!!!
Apa pun nak tinggalkan pesanan kat semua peniaga barangan runcit terutamanya yang jual barang makan ni, Tolonglah jangan naikkan harga barang lagi...Sudah2 la tu, dah le taraf hidup kat KL ni tinggi, kalau korang naikkan harga makin susutlah poket kami dan simpanan kami...Takde guna pun korang nak naikkan harga pun sebab kitorg tetap akan beli barang korang juga sama ada kitorg senang atau susah...Tolonglah jangan nak susahkan hidup kitorg lagi dengan naikkan harga...Korang tetap untung juga....
Jom beramai-ramai buat rayuan kat semua peniaga runcit agar tidak naikkan harga barang...Bayangkanlah habis semua dapat kesan dari kenaikan barang ni...

4 comments:

azam said...

untung la.....saya naik gaji pun tak ni.....adoiiiiiii

aizamia3 said...

syukur Alhamdulillah..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

naik harga tu yg tak best dgr. gov staff aje ade kenaikan, swasta takde pun. cian la kat kitowang, hope takdelah naik2 harga barang. T__T

Anum said...

comfirm punya..:)