MONEY!!!

Wednesday, December 21, 2011

Aduh!!! Sakit Kepala...


(google)
Bila rasa sakit kepala apa lagi, korang hentakkan ajer kepala korang ke dinding, Gerenti baik punye...Eh jangan laks buat pasal..Tak pasal2 ajer naya laks anak orang...Apa2 pun aku ni bukanlah nak bagi petua maupun tips tapi bolehlah sekadar berkongsi informasi dari SINAR FM yg aku dengar semalam...
Kalau sakit kepala caranya ialah lembapkan tuala berwarna merah...MERAH SAHAJA!!! kemudian letakkan kat atas mata..Maksudnya kain lembap merah tu tutup mata korang lah...paham tak??? Kenapa warna merah??? Sebabnya warna merah boleh membuat "ADRENALIN" korang bertindak pantas atau dalam kata2 sainsnye "mengalir" le kot gamaknya...Almaklum la walaupun dulu aku ni minah "PURE SCIENCE" tapi dah 12 tahun la pulak tinggal sekolah...Apa2 pun cubalah mane le tau baik...Yg penting WARNA MERAH...Sebenarnya peranan warna tu sendiri yg memainkan peranan pada sistem badan kita...Oleh itu "SELAMAT MENCUBA"...Kalau tak jadi gaks..Telan aje Panadol, tidur....Ha...ha...ha...

1 comment:

eB ezrin said...

abes kena bkk mater la? nk tgk color merah tuh?