MONEY!!!

Monday, November 14, 2011

Kisah Raya Haji Kami Yang Telah Berlalu...

Walaupun sudah berlalu tapi aku nak cerita gaks kisah Raya Haji aku di rumah nenekanda di Kuang, Selangor...Kali ni malam Raya Haji, aku sekeluarga sudah pulang ke rumah nenek kerana Ayah, Ibu & adik-beradik sudahpun berada di sana...Since, malam tu 5hb, anniversary Ibu & Ayah, kami adik-beradik pun celebrate la dengan beli kek...Kalau nak tau aku sendiri pun tak tau sebenarnya adik2 nak beli kek nak sambut anniversary Ibu & Ayah...Takde le surprise sangat pun sebab Ibu dah tau awal2...Cuma Ayah je tak tau dan agak tergezut dengan kehadiran kek tu...Jom layan pics kat bawah dulu



Kakak nak tangkap gambar dengan kek dulu sebelum selamat dipotong...



Chocolate Cheese..Sangat mengujakan ok...


Sambung balik cerita di pagi hari raya laks...Selepas Hubby pegi Solat raya, aku pun siapkan diri dan anak2...Tema tetap sama dengan raya puasa hari tu cuma yang beza kali ni aku pakai baju yang sama dengan anak2...Takde maknanyalah beli baju baru..Dah sah2 le baru pakai sekali jer baju raya hari tu...Tok sah bazir2...Dah selesai makan tu kenalah ada sessi bergambar tapi sorilah malas laks nak upload gambar banyak2...Apa yang ada jer ler...


Adik in action...



Kami sekeluarga di pagi raya...



Kakak, Adik & Iman (cousin)



My sister with "anak2"..


Abis photgediks, sambung makan lagi...Since, jiran sebelah-menyebelah ada buat korban so, balik dari masjid Hubby terus tolong Ustaz kat sebelah rumah tu sembelih lembu...Rasenya ada la kot dalam 3 ekor lembu...Dahtu kami ke rumah nenek saudara yang tinggal berhampiran dengan rumah nenek...Jumpe2 dulu semua orang...Bukan selalu pun dapat jumpa...Dalam waktu tengahari tu pulak kami bersiap-sedia untuk pulang ke kampung Hubby pulak sebab sepupu dia ada buat kenduri sikit so, kami bermalam sehari di Ijok, Selangor...Isnin barulah kami pulang ke KL semula...Itu aje ler kot Kisah Raya Haji kami...Insya-Allah tahun depan rezeki lebih sikit bolehlah kami buat korban laks...Doa2kan semoga dipermudahkan segalanya..

No comments: