MONEY!!!

Wednesday, August 10, 2011

Bulan Pose, Bulan Untuk Beristirehat dari Memasak...

Betul ke tajuk en3 kat atas tu??? Kaum2 ibu atau bapa ada yang sudi menjawab...Aku nipun time bulan pose ni dari 9 hari pose aku rasa baru 5 hari pose je aku masak...Yang lain selamat beli ajer...Walaupun balik awal 4.30 petang tapi penatnya tahap gaban tau...Masuk awal kul 7.30 pagi, kuar rumah 6.30 pagi dah adap jalan jem...Balik 4.30 petang, adap jalan jem lagi...Kesudahannya sampai rumah dah kepenatan, tak sempat nak rehat dah nak kena masak...Kelam-kabut gaks dibuatnya...Dengan nak ambik anak lagi walaupun dekat ajer tingkat 8 (rumah aku tingkat 9) tapi kelam-kabutnya tak hengat...Semput nafas dibuatnya...Bila dah kuhitung kembali perbelanjaan bulan pose ni lebih kurang gaks belanja makan bulan tak pose...Kirenya takde beza la pun jimat bulan pose dengan bulan tak pose...Bezanya tak makan tengahari je ler...Apa2 pun aku memahami kepada mereka2 yang tidak memasak kerana keadaan & jarak perjalanan...Hidup di KL ni banyak masa dihabiskan di atas jalan raya sahaja...Jadi kepada kaum bapa tu fahamilah isteri anda dalam ertikata lain bukannya "MALAS" nak memasak tetapi keadaan mendesak...Ngeh..ngeh...Sekian en3 kali ini...Salam muah..muah


Malas ker??? (google)


1 comment:

Redbloodsnow said...

tol tu mmg sgtt lah berehat dr memasak. tp yg tak bestnya. kena masak awal pagi..adeh :D