MONEY!!!

Thursday, August 11, 2011

Bila Lagu Raya Berkumandang

Korang dah dengar tak lagu raya kat mane2 radio??? Setakat hari ni, aku masih belum lagi dengar tapi Hubby aku sangat bersemangat tau, puasa pertama dah tukar ring tone telefon dengan lagu raya...Naik kereta dah siap sedia pasang cd raya noks!!! Aku tau korang mesti ada lagu raya feveret korang??? Cam aku laks aku suka lagu Anuar Zain berduet dgn Elliana tu...Lagu ni buat aku happy sangat...Kalau yg sedih & pilu sampai stok emosi tak hengat lagu Aishah, Mamat Exist tu & Allahyarham P. Ramlee...Tapi takpe le aku nak share gaks lirik lagu SUASANA HARI RAYA dengan korang...Lepas ni korang nyanyi la ye...For sure korang happy...


(Raya tahun lepas kami bertemakan "PINK"...Adik pun baru berumur 9 bulan tapi tahun ni adik dah boleh jalan)


"SUASANA HARI RAYA"
A:Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa

Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira

Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa

Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira


E:Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi

Tutur dan kata yang sopan saling memaafi

Suasana hari raya walau di mana pun jua

Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

( korus 1 )


A:Kuih dan muih beranika macam

Makanlah jangan hanya di pandang

E:Ketupat rendang sila nikmati kawan

Penat memasak malam ke pagi

( korus 2 )


A:Wajik dan dodol jangan lupakan

Peninggalan nenek zaman berzaman

E:Asyik bersembang pakcik dan makcik

Hai duit raya lupa nak di beri


A & E:Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa

Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira

Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa

Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

(ulang korus 1 & 2 )


p/s Thanks to blog lirik lagu...

3 comments:

Anum said...

x sabar nak raya

aizamia3 said...

ada dengar tapi buat-buat tak dengar.. tak seronok kalau dengar lagu raya ketika ni.. masih terlalu awal.. lainler kalau lagi seminggu nak raya tu..

Redbloodsnow said...

best kan bila dgr lagu raya di shopping mall. teras terus mood raya meluap2..hehe