MONEY!!!

Tuesday, August 16, 2011

Apa Pekdahnya Buffet di Bulan Puasa???

Bila bulan puasa ni segala hotel, restoren & segala tempat makan nak buat buka puasa ala buffet...Tapi harga tak hengat dunia...Berbaloi ke makan buffet kat hotel2 yang aku rasa, sekali bayar boleh cover duit makan seminggu??? Iye ler kalau dah RM50+++, lebih baik takyah...Itu kalau dewasa hatta sekarang ni budak2 umur 3 tahun pun perlu bayar ok...Tak berbaloi laks rasanye...Berapa banyak la pulak budak tu makan...Ingat lagi masa zaman2 sekolah dulu, awl tahun 90-an, buffet kat hotel masa tu baru RM20+++ ...Kire berbaloi la juge...Sekarang ni mungkin tidak!!! Kalau anak sorang boleh le lagi tapi kalau dah sampai 4-5 orang, ha kira la kalau buffet tu satu kepala ada yang boleh cecah RM100+++...Stok duit belanja dapur sebulan beb!!! Jadi untuk mengelakkan pembaziran "duit" terutamanya...Takyah le pegi buka puasa ala buffet ni...Kalau teringin gaks sekali udah ler...Janji tak kempunan...Kalau mampu tiap2 hari tu, boleh ajer...Bulan puasa kalau boleh nak jimat belanja, makan pun bersederhana kalau dah beribu abis kat makan ala buffet ni, raya laks camne??? Mungkin orang yg gaji sebulan lebih RM10K tak heran la sangat setakat makan buffet kat hotel...Setahun sekali ajerkan...Anyway, apa yang penting di bulan Ramadhan ni banyakkan amalan, semoga segala yang dilakukan mendapat keberkatan...Insya-Allah...
(google)

4 comments:

mary ann ;) said...

makan kat umah je lagi jimat...kan akak? hehehe ;)

dya mohamad said...

masak sndri lg best dr makan kt hotel neh(:

aizamia3 said...

tak pernah makan kat memana hotel time berbuka puasa.. rasa duit tu baik guna untuk anak-anak..

Zawifatul Aziah said...

ade hotel bufet murah tau. rm28.90++ je kat hotel syuen ipoh. baru mngu lpas sy pegi.mknn pon variety :)