MONEY!!!

Wednesday, July 20, 2011

Siapa Harus Dipersalahkan Bila Ashraf Nak Jadi Aleesha


Ashraf-Aleesha Farhana (google)


Pagi Rabu semua rakan2 Blogger...Perrgghh nama taknak kalah...Eh korang perasan tak bila si "bapok2" ni kalau tukar jantina nama mesti nak yg glamer2 ajer??? Well, aku pun tak paham ler apa nak jadi dengan mamat yg dah tukar jantina ni??? Kesian mak bapak dia wei...Sapa nak dipersalahkan kalau dia dah pilih jalan sebegini, jadi pompuan...Korang rasa kenapa begini akhirnya??? Aku rasa mak bapak dia dah bagi didikan dan perhatian yg sempurnanya...Tapi yang pastinya naluri dia dari kecil memang dah menyerlah sifat kewanitaanya...DAHTU CAMNE???Kenapalah dia takleh nak pk mana yg baik & buruk??? Aku rasa dia bukannya kecik lagi...Entahlah dunia sekarang macam2 hal...Apa2 pun kita doakan yang terbaik untuk anak2 kita semoga dijauhkan Allah dari perkara2 yang tidak sepatutnya...Nauzubillah...

6 comments:

aizamia3 said...

jika telah terbukti sememangnya dia dilahirkan sebagai lelaki dan adanya bukti sokongan yang sahih dia seorang lelaki maka dia tidak boleh dan tidak berhak untuk mendapatkan hak untuk menukar jantina..


psstt: apa masalah dia ni sebenarnya..??

Diana @ bilakukatacinta said...

dear sis: tulah..tak tahu ape mslh sebenarnya.. yg sy bace..mak bapak dia sedar ada kelainan pd diri dia sejak bayi.. n ada lapoan paras hormon dari pusat perubatan pantai yg menjadikan dia nekad. sure, teringin nak tahu..ape sebenarnya...

eB ezrin said...

NAUZUBILLAH, EB ADER ANAK LAKI...

aanie said...

nauzubillah....

adamDabdullah said...

untuk mama vogue, anda adalah perempuan dan telahpun menjadi ibu..
jadi beringatlah kalau nk buat sebarang komen berkenaan perkara tersebut..Allah itu maha adil..kalau anak awak yang jadi macam tu, baru awak sedar langit ni tinggi ke rendah...kita tidak tahu situasi sebenar.ceritera dalam akhbar hanyalah salah satu dr cabang cerita untuk melariskan syarikat akhbar tersebut sahaja..ingat, kita ini hamba Allah yg kerdil.
NAUZUBILLAH

MARIA LIZA said...

aiza: kalau ikut hukum tak boleh tukar tapi nak buat camne, nalurinya lebih kepada wanita
diana: kesian juga pada parents dia..bila baca KOSMO hari ni
Eb: Nauzubillah...Semoga menjadi tauladan pada kita
Aanie: Nauzubillah..Moga Allah permudahkan segalanya
AdamDabdullah : Terima kasih di atas komen anda...Apa yg saya maksudkan di sini, kesian tentang ibubapanya...Siapa harus dipersalahkan kalau dia sendiri dah pilih jalan sebegini...Apa yang mampu kita lakukan sebagai parents doakan yg terbaik untuk anak2...Parents dia dah beri yg terbaik tapi mengapa harus dia pilih jalan sebegini...Apa2 pun dia sudah dewasa dan berhak ke atas dirinya sendiri...Saya tidak menyalahkan parents dia krn dia yg memilih untuk jadi begini...