MONEY!!!

Monday, July 18, 2011

Bila Kakak Dah Pandai Meluahkan Hati & Perasaan


Kakak ni semenjak dah ada adik, dah pandai meluahkan hati dan perasaan...Hari tu mimpi, bangun jer tidur terus peluk aku dan nangis2 lagi...Bila tanya kenapa nangis??? Jawabnya, kakak mimpi mama & ayah dah takde...Sangat emosi waktu tu...Beberapa hari ni bila ayah ajak solat maghrib sama2, dia kata taknak sebab nak solat dengan mama (ajar maghrib jer dulu)...Kakak dah pandai meluahkan hati & perasaan serta ketidakpuasan diri... To me that is a normal process how she expresses her feeling...As a mother, just listen and try to tackle the situation...Kekadang tu kesian juga sebab dia dah faham apa itu disakiti dan menyakiti...Even she's only 5 years but from the bottom of her heart, who know??? Macam2 ragam anak2 ni...Tapi aku tahu kekadang jiwa dia memberontak juga semenjak dah adik ni...That's how she wanted to get an attention from Ayah & Mama...But I try harder to be a good mom, try to give more attention to her but one thing I really wanted she knows that Mama & Ayah always love kakak...Just be a good sister, good daughter and Independence person...That is what kakak are for!!!

2 comments:

working mom... said...

true enough...anak2 juga manusia yg punya perasaan kanss.. :) we try our best to be their supporter and always be there whenever they need us...Only God knows how much we love them ...coz' we are the one who are willing to bring them to our wonderful world.. :)Insyallah semua akan berjalan lancar, berkat kesabaran kita sbg ibu bapa.. :)
Ni pun nak kene bersiap sedia jika di izinkan dan ditakdirkan Allah swt khadeja nak dpt adik nnt...sbb dia dah lamer sgt be alone...sure sgt susah nak adept dgn situasi baru..Pray for me will ya'.. :)

aizamia3 said...

semakin dia membesar semakin banyak soalan akan ditanyakan kepada kita.. dan semakin banyak luahan hati dia pada kita..