MONEY!!!

Monday, July 18, 2011

Andai Dapat Ku Undurkan Putaran Dunia...


(google)

Wah tajuk dah cam lagu la pulak...Bukan nak nyanyi pun saje jer...Anyway, tak boleh pun nak undur2 lagi dah tapikan kalau dapat diundurkan balik korang nak balik ke dunia mana??? Dunia kanak2 atau dunia remaja??? Sebab tulah sebagai manusia kita perlu menghargai setiap detik yang kita lalui kerana ia takkan berulang kembali...Apa yang kita lalui hari semalam tak mungkin akan terjadi pada hari ini dan apa yang terjadi pada hari ini takkan mungkin berulang pada hari esok dan hari mendatang...Kekadang tu aku sendiri tak tau camne nak hargai masa tu walaupun ada pepatah mengatakan masa itu emas dan masa itu ibarat pedang sekiranya kita tidak memotongnya, ia akan memotong kita...Sedaya upaya aku cuba menghargai masa itu dengan memenuhi masa itu dengan perkara2 yang mendatangkan faedah terutamanya menuntut ilmu...Selagi hayat dikandung badan, segala ilmu akan ku kaut kerana aku sendiri tidak tahu bila aku akan menemuiNya..."Rajin belajar(bekerja) tekun berusaha, bagai hidup tuk selamanya, Beramal ibadat kepada Allah, bagai esokkan tiada lagi...Hayatilah bait2 ini...

2 comments:

GaRy™ said...

gary nak cepat membesar... nak tolong mak.. huhu....
kalau boleh undur pun, nak undur masa remaja.. terasa tersangat nakal lak masa tuh... nak jadi budak baik la~.. T___T

MamaEma said...

seriusnya..

bila kerja terasa nak belajar...

bila belajar terasa nak duduk rumah pula..

inilah yg perlu dihadapi..menuju ke masa depan