MONEY!!!

Thursday, June 23, 2011

Setuju Tak Bila Orang Poligami Dapat Elaun???


(google)


Ada sape2 baca KOSMO semalam tak??? Aku pun takde le berapa nak baca cuma terdengar dari kawan yang membaca mengatakan bahawa Kerajaan Negeri Kelantan akan bagi elaun pada mereka2 yang berpoligami??? Ewah kaya betul Kerajaan Negeri Kelantan ni ye...Aku rasa tak sesuai sungguh..Iye le seolah2 menggalakkan pula kaum adam ni untuk berpoligami...Lagi satu nanti diorg ni malas nak keje laks sebab tau dapat elaunkan...Aku memang tidak bersetuju langsung dengan cara sebegini...Kalau dah tau nak tambah lagi sorang pandai2 lah nak tanggung anak bini...Kalau harapkan elaun, memang lemak la...

5 comments:

M Fizan said...

poligami tu bukannya dosa pun...think positive..

syawalsimpsons said...

mmg bukan dosa..tp klo betoi2 x boleh adil...dah kire dosa jugak tu...n klo x dpt izin bini tua pun payah gak...kan maria...

Redbloodsnow said...

ishhh ada² je la kelantan ni.inilah yg menggalakkan laki berpoligami. kalau kena yg mampu n adil n berlandaskan agama...takpe ler gak.

kalau yg nk berpoligami berlandaskan nafsu semata2...camno tu? hemprhh.

MARIA LIZA said...

M Fizan: yes betul bende yg baik memang kena pk positif..mslhnya bende yg baik camni le org selalu thin -ve bila disalahgunakan e.g: ambik kesempatan & unfair
sue: tu le pasal..mslhnye zaman sekrg ni lebih bnyk buruknya poligami dari yg baik...
zie: semua lelaki kalau boleh nak poligami tapi mampu tak mampu je..

abah khalisha said...

wah menarik ni..hehhe