MONEY!!!

Saturday, May 21, 2011

HARUMANIS Sedap Giler...

-HARUMANIS yang telah siap dipotong-google-

Korang dah rasa buah mangga HARUMANIS ni??? Aku tak rasa la lagi tapikan tengok berita kat TV3 tadi memang terliur gak...Boleh bau aura dia tapi nak gi Perlis la pulak...Ada tak sape yang jual buah mangga HARUMANIS ni area Lembah Kelang??? Kalau ada bagitau la ye...Takde le teringin pun tapi dah lama gak aku tak layan buah mangga manis ni sebab aku sebenarnya lebih layan buah mangga masam...Dahtu cicah dengan kicap, cili api & gula...Wah terbaaeekkk!!!

HARUMANIS makan dengan pulut..Memang terangkat beb-google-

HARUMANIS ni diimport ke negara Jepun beb...Satu biji je RM35...Dasat tul...Kalau kat M'sia harga RM35 tak laku la HARUMANIS ni...Giler ape nak makan buah mangga sebiji sampai RM35...Kalau orang Jepun tu oklah sebab negara diorg maju, gaji diorg hebat...Mangga pun takde kat negara diorg...Kira untungla orang yg meniaga HARUMANIS kat Jepun ni...Oklah sape2 yang duk Perlis tu tanamlah pokok mangga HARUMANIS ni..Mane tau rezeki korang jadi jutawan HARUMANIS...Dahtu jual la kat KL ni gerenti laku...Jangan lupe import kat Jepun sama gerenti laku giler..Ok Selamat mencuba HARUMANIS...

3 comments:

Mr iz said...

ye betul tu mama ..harumanis..nama pun sedap... dah harum....manis la pulak.. kira spesis mangga madu la ni kot... kalau RM35 sebijik pakat terliur je la kot...he he he

Redbloodsnow said...

so far zie tak pernah lg makan dgn pulut. teringin gak nk mencube nnti :D

MARIA said...

Mr Iz : Ape lagi jom pakat serbu Perlis la..Seb baik la tak ngidam kalau tidak naya Hubby kena turun Perlis beli HARUMANIS..
Zie : Maria pun tak pernah cuba pun makan dengan HARUMANIS tapi ngan mangga lain pernah gak la...Nanti Zie cuba tau..Jgn tak cuba..