MONEY!!!

Friday, February 25, 2011

Buat Malu jer...

Ni nak meluahkan perasaan...Ape punye rakyat Malaysia la??? Aku rasa semua orang mesti ada baca berita pasal beras yang berterabur kat atas jalan hari tu...Memang tak berhati perut betul rakyat Malaysia yang duk sibuk kaut beras kat situ..Dalam bahasa kasar, kebulur sangat ke??? Aku rasa Malaysia ni kaya dengan pelbagai makanan..Memang sangat memalukan sampai sanggup kaut beras kat jalan dan biarkan mereka2 yang cedera tanpa bantuan...Memang sedih gak bila aku baca luahan dari pemandu lori yang cedera parah pasal sikap rakyat Malaysia yang terlibat...Macam kisah syiling berterabur dulu pun camtu gak...Iye aku akui kalau dah rezeki depan mata takkan nak buat tak tau je tapi bertimbang rasa la sikit...Fikir la juga akan halal & haram  bende yang bukan hak kita...Diorg ingat pesta beras/pesta duit ke???
PESTA BERAS- gambar ihsan google
PESTA DUIT-gambar ihsan google
Kepada mereka2 yang terlibat bayangkan kalau diri anda di tempat pemandu lori tersebut..Tentu anda akan rasakan apa yang pemandu lori tu rasa...Jangan la pentingkan diri sendiri..Kepada semua rakyat Malaysia jadikanlah ini satu pengajaran, tak mustahil suatu hari nanti terjadi pada kita pula...Di manakah sikap rakyat Malaysia yang prihatin yang sentiasa dipuji oleh pelancong asing "NICE MALAYSIAN"...

1 comment:

working mom... said...

what ever it is...haram is haram..xde istilah rezeki depan mata ..hak org xboleh la kit aambil sesuka hati kanss...lg pulak nampak dah ader org sakit kat situ..sungguh malu nak mengaku org mesia... :(
nasib i org jawa...muakakakkakaak